מיני מציגה בתערוכת פריז את המכוניות החשמליות הראשונות אי פעם של חטיבת JCW הספורטיבית. מדובר בצמד דגמים – הסופר-מיני קופר שתתחרה באלפין A290 ואבארט 500, לצד דגם הפנאי הקטן אייסמן שיתחרה בגרסת ולוצה של אלפא רומיאו ג'וניור, סמארט #1 בראבוס ואחרים.
מיבואנית מיני נמסר כי שני הדגמים יגיעו לארץ בסוף הרבעון הראשון של 2025, ואת כל המידע על הגרסאות הרגילות של הדגמים תוכלו לקרוא בקישורים כאן: קופר ואייסמן.
לשני הדגמים יחידת הנעה זהה, עם מנוע חשמלי קדמי שמספק מומנט של 35.7 קג"מ והספק שעומד על 230 כ"ס וצומח ל-258 כ"ס במצב "בוסט". המנוע ניזון מסוללה בקיבולת נטו של 49.2 קוט"ש, שיכולה להיטען בקצב של 11 קו"ט בעמדה רגילה ועד 95 קו"ט בעמדה מהירה.
בקופר נתונים אלו מספקים זינוק של 5.9 שניות מעמידה למאה קמ"ש, מהירות מרבית של 200 קמ"ש וטווח של 371 ק"מ – לעומת 402 בגרסת SE שהיתה החזקה ביותר עד כה. אייסמן גדול וכבד מעט יותר, ולכן מאיץ ב-6.4 שניות, המהירות המרבית זהה וטווח הנסיעה עומד על 355 ק"מ – לעומת 406 בגרסת ה-SE.
לשני הדגמים עיצוב ספורטיבי בחוץ ובפנים, לצד מושבים קדמיים ספורטיביים עם תמיכה משופרת, כיול נוקשה יותר למתלים ולהיגוי, ומערכת בלימה משופרת – הן בצד התוכנה של הבלימה הרגנרטיבית והן בצד המכניקה של הבלמים הרגילים.
לסיום נציין כי הקופר JCW אמנם חזקה ומהירה יותר מהדור הקודם עם מנוע הבנזין (שהציע 231 כ"ס ו-6.1 שניות), אך חווית הנהיגה במכונית ספורט אמיתית עלולה להיפגם בעקבות משקל הסוללה. אנחנו מלאי תקווה שמהנדסי מיני הצליחו להתגבר על המכשולים ולשמור על החוויה המיוחדת.