ארגון הבטיחות האירופאי יורו NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שביצע בחודש החולף. במסגרת זו נבדקו שלושה דגמים חדשים, ולצידם ארבעה דגמים נוספים קיבלו ציון על בסיס מבחנים שנעשו בעבר לדגמים מקבילים.
קופרה טווסקאן החשמלי קיבל ציון של חמישה כוכבים, בזכות ציוני משנה של 89% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 80% בהגנה על הולכי רגל ו-79% בתפקוד מערכות הבטיחות. MG HS החדש קיבל ציונים דומים של 90% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 83% בסעיף הולכי הרגל ו-74% לפעולת מערכות הבטיחות – וגם כאן הציון הסופי הוא 5 כוכבים. בארגון שיבחו את שני הדגמים ובמיוחד את התגובתיות הטובה של מערכות הבטיחות. בנוסף, אנשי הארגון הזכירו כי ה-HS קיבל חמישה כוכבים גם במבחן שנערך לדור הקודם ב-2019, ובכך מציינים את ההשפעה שלהם על יצרני הרכב ועל בטיחות הנהגים בכל העולם.
לעומתם, פורד הרשימה פחות עם ציון של שלושה כוכבים. הדגם שנבחן הוא טורנאו קורייר, גרסת הנוסעים של המסחרית הקטנה טרנזיט קורייר. לדגם זה ציוני משנה של 62% בלבד בסעיף ההגנה על מבוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 81% בהגנה על הולכי רגל ו-54% לפעולת מערכות הבטיחות. את עיקר הביקורת ספגה פורד על פגיעת ראש של נשים היושבות במושב האחורי במקרה של תאונת חזית, ובאופן כללי על אצמעי הריסון במושבים האחוריים (חגורות הבטיחות, מותחני הקדם ומגבילי העומס). בארגון העבירו את רשימת הליקויים ליצרן, שהודיע כי יטפל בהם. בהתאם, הדגם צפוי לעבור מבחן נוסף במהלך 2025.
בנוסף לדגמים שנבחנו באופן מלא, הארגון מפרסם רשימה נוספת של דגמים שקיבלו ציון על בסיס מבחנים שנערכו לדגמים בעלי בסיס הנדסי זהה. ציון של חמישה כוכבים קיבלו פורד קפרי על בסיס אקספלורר EV, רנו רפאל על בסיס אוסטרל המקביל, וצ'רי FX החשמלי על בסיס גרסת הבנזין. מנגד, מיצובישי ASX (האירופאי) קיבל ציון של ארבעה כוכבים בדומה לרנו קפצ'ור התאום.