וולוו מציגה את הרכב החשמלי הראשון בתולדותיה שנושא את הכינוי קרוס קאנטרי, או בקיצור המקובל – CC. מדובר ברכב הפנאי הקטן EX30, שמתבסס על מכלולי חברת האם ג'ילי – וחולק אותם עם סמארט #1, זיקר X ולינק&קו 02.
סדרת קרוס קאנטרי מוצעת ברוב דגמי הסטיישן והפנאי של וולוו, וכוללת שינויים המשפרים את היכולת של הרכב לצלוח את החורף האירופי הקשה. בין היתר, מדובר במרווח גחון מוגדל, הנעה כפולה כסטנדרט, צמיגי AT לאחיזה משופרת על קרח ובוץ וכדומה.
וולוו לא מציינת בכמה גדל מרווח הגחון של ה-EX30 ביחס לגרסאות הרגילות, אך צמיגי החורף יהיו זמינים על חישוקי 18" בעיצוב ייחודי. לצידם, יש גם עיצוב מושחר לחזית ובדלת תא המטען, פגושים שונים, הקשתות סביב בתי הגלגלים מודגשות גם הן בשחור ולסיום גם גגון מאסיבי. מנגד, בתוך הרכב לא נעשו שינויים למעט תוספת תגי "CC".
ה-EX30 קרוס קאנטרי יציע את ההנעה הכפולה המוכרת של הדגם, עם שני מנועים חשמליים היוצרים יחד 428 כ"ס. סוללת 66 קוט"ש מספקת טווח של 427 ק"מ – הפחתה של 23 ק"מ שנובעת מהגחון המוגבה והגגון שפוגעים בזרימת האוויר סביב הרכב.
לסיום, בוולוו מציינים כי לקוחות המחבבים את העיצוב הקשוח אך לא זקוקים ליכולת העבירות המשופרת יוכלו לקבל את הדגם עם חישוקי 19" וצמיגי כביש רגילים. כהמשך לכך, החברה שוקלת להציג את גרסת CC גם עם הנעה אחורית בלבד.