סיכום שנת 2023 – כל הפרטים

שנת 2023 בשוק הרכב הישראלי החלה עם תקווה גדולה, אך המלחמה בחודשים האחרונים עצרה את החיים של כולנו. כעת הגיע הזמן לבדוק מי הדגמים המבוקשים ביותר - בכל קטגוריה ובשוק בכלל, מה קורה בשוק היוקרה ומה עם ההנעה החשמלית

בשנת 2023 ידענו טלטלות רבות. היא החלה עם יוקר המחיה ועליות הריבית, המשיכה ברפורמת המשפט שפילגה את העם, ובסופה סבלנו כולנו מהטבח המחריד והמלחמה שניצתה בעקבותיו – וכולנו מתפללים לימים טובים יותר שיבואו במהרה.

גם שוק הרכב ידע טלטלות, והסיבות לא היו מאוד שונות. למרות הפסימיות בסוף השנה שעברה ועליית המס בעיקר על רכבים חשמליים ופלאג-אין (אך לא רק), חזרת המלאים אחרי שנות הקורונה ומשבר השבבים הביאו לפתיחה חזקה של השוק – שהמשיכה למרות התייקרות המימון ומצב הרוח הלאומי הירוד, אך נבלמה באופן מוחלט מאז פרוץ המלחמה. לאחר שהבאנו את רשימת המותגים האהובים על הצרכן הישראלי, בכתבה זו נסקור את הדגמים המבוקשים ביותר בשוק ובכל קטגוריה בנפרד, את המגמות המסתמנות, וגם נזכיר בקצרה את הצפוי לשנה הקרובה.

20 הדגמים הנמכרים ביותר:

  1. BYD אטו3 – 14,244
  2. יונדאי אלנטרה – 8,058
  3. קיה נירו פלוס – 7,433 (מתוכם 6,666 פלאג-אין ו-300 חשמליים)
  4. ג'ילי גיאומטרי C – 7,129
  5. טויוטה יאריס קרוס – 6,826
  6. קיה פיקנטו – 6,450
  7. צ'רי טיגו 8 פרו – 6,195
  8. יונדאי טוסון – 5,929
  9. טויוטה קורולה – 5,686
  10. מאזדה 2 – 5,302
  11. מיצובישי אאוטלנדר – 5,166
  12. יונדאי i10 – 4,734
  13. קיה סלטוס – 4,645
  14. קיה ספורטאז' – 4,629 (מתוכם 300 פלאג-אין)
  15. יונדאי i20 – 4,600
  16. טויוטה ראב4 – 4,362 (מתוכם 234 פלאג-אין)
  17. סקודה אוקטביה – 4,232 (מתוכם 22 פלאג-אין ו-415 vRS)
  18. טסלה מודל Y – 4,150
  19. סוזוקי קרוסאובר – 3,872
  20. יונדאי קונה (דור קודם) – 3,828 (מתוכם 1,325 חשמליים)

ראוי לציין: בעשירייה הפותחת שינויים רבים, ודגמים שכיכבו בשנה שעברה הידרדרו לאחור לטובת להיטים חדשים. הבולט שבהם הוא כמובן אטו3, שזוכה בתואר הדגם הנמכר ביותר – לראשונה לרכב סיני, לראשונה לרכב חשמלי, ובפער ענק מהמקום השני.

מיני (קטגוריה A)

חמשת הדגמים המובילים:

  1. קיה פיקנטו – 6,450
  2. יונדאי i10 – 4,734
  3. ליפ-מוטור T03 – 459
  4. פיאט 500 – 397 (ועוד 79 אבארט)
  5. שברולט ספארק – 193

ראוי לציין: עד לפני מספר שנים דגמים אלו נמכרו בכ-60-70 אלף ש"ח. כיום הם עולים כ-90 אלף שקלים, ובאופן לא מפתיע הקטגוריה הצטמקה באופן משמעותי. האחיות הקוריאניות ממשיכות להוביל בפער גדול, ליפ-מוטור האלמונית עד לאחרונה מפתיעה, ושברולט מסרה יחידות אחרונות של ספארק. נזכיר לצד אלו את דגמי הפנאי הזעירים סוזוקי איגניס (1,365) וטויוטה אייגו X (1,328) שמהווים אלטרנטיבה עם עיצוב מושך יותר; לסוזוקי ג'ימני שמסר 566 יחידות מידות דומות, אך קהל יעד שונה לחלוטין.

סופר-מיני (קטגוריה B)

חמשת הדגמים המובילים:

  1. מאזדה 2 – 5,302
  2. יונדאי i20 – 4,600
  3. מיצובישי ספייס סטאר – 2,206
  4. קיה ריו – 2,087
  5. סיאט איביזה – 1,894

ראוי לציין: למרות שמדובר בדגם ותיק מאוד, מאזדה 2 עדיין מובילה את הקטגוריה בביטחון. טויוטה יאריס איבדה את מקומה בשל בעיות מלאי, וכעת היא במקום 6 עם 1,748 יחידות. במקומה נכנסה קיה ריו, גם בזכות ציי הרכב. כאן נזכיר גם את המשפחתיות הקטנות המבוססות על רכבים אלו, קטגוריה שהלכה ונכחדה עם השנים. כיום נמכרת כאן יונדאי אקסנט (2,775) שתעזוב אותנו ככל הנראה בשנה הקרובה, ובמהלך השנה הצטרפה דאצ'יה לוגאן שבשלב זה לא מאיימת עליה עם 47 מסירות בלבד.

משפחתיות (קטגוריה C)

חמשת הדגמים המובילים:

  1. יונדאי אלנטרה – 8,058
  2. טויוטה קורולה – 5,686
  3. סקודה אוקטביה – 4,232 (מתוכם 22 פלאג-אין ו-415 vRS ספורטיביות)
  4. רנו מגאן – 2,250 (מתוכם 23 RS ספורטיביות)
  5. MG 4 – 1,632

ראוי לציין: בשנה שעברה עוד היתה כאן יונדאי איוניק שתפסה את המקום השני, ובמקומה נכנסה רנו מגאן. לראשונה מזה שנים מאזדה 3 יוצאת מהרשימה, ובמקום החמישי נציגת השילוב הסיני-חשמלי האהוב על הצרכן הישראלי – MG 4.

משפחתיות גדולות (קטגוריה D)

חמשת הדגמים המובילים:

  1. טסלה מודל 3 – 2,391
  2. סקודה סופרב – 1,124 (מתוכם 45 פלאג-אין)
  3. יונדאי סונטה – 853
  4. יונדאי איוניק 6 – 702
  5. טויוטה קאמרי – 399

ראוי לציין: למרות ההתעוררות בזכות דגמים חשמליים, קטגוריה זו צונחת במכירות – וארבעת הדגמים המובילים (לא כולל איוניק 6 שלא נמכרה כאן בשנה שעברה) ירדו בממוצע בכ-38%. השנה סופרב עקפה את סונטה, למרות שמדובר בדגם ותיק שכבר הוצג לו יורש.

פנאי קטן (B-SUV)

חמשת הדגמים המובילים:

  1. טויוטה יאריס קרוס – 6,826
  2. יונדאי קונה (דור קודם) – 3,828 (מתוכם 1,325 חשמליים)
  3. קיה סטוניק – 3,205
  4. יונדאי באיון – 3,169
  5. יונדאי וניו – 2,929

ראוי לציין: השנה הגיע לארץ הדור החדש של קונה, והוא גדול יותר ולכן לא נכנס כאן – ומעניין יהיה לראות את השינויים בשנה הבאה. יונדאי באיון דוחק את אחיו וניו אל המקום החמישי, ונכנס לרשימה במקום מאזדה CX3 הוותיק שבשנה שעברה נהנה מהמחסור אצל המתחרים.

פנאי קומפקטי (C-SUV)

חמשת הדגמים המובילים:

  1. BYD אטו3 – 14,244
  2. קיה נירו פלוס – 7,433 (מתוכם 6,666 פלאג-אין ו-300 חשמליים)
  3. ג'ילי גיאומטרי C – 7,129
  4. יונדאי טוסון – 5,929
  5. מיצובישי אאוטלנדר – 5,166

ראוי לציין: באופן לא מפתיע, הקטגוריה הלוהטת ביותר מביאה נציגים רבים להובלת השוק כולו. עם זאת, גם כאן ניתן לראות את ירידת קרנם של דגמים אחדים, לטובת הלהיטים החדשים – אטו3 בשוק הפרטי ונירו פלוס שנמכר בעיקר לציי רכב. מיצובישי אאוטלנדר התגבר השנה על בעיות האספקה וחזר לחמישיה המובילה, לאחר שנעדר בשנה שעברה. במקום 28 הדור החדש של יונדאי קונה עם 882 יחידות. הנתון בפני עצמו לא מעורר עניין, אך בהשקת הדגם הצהירו ביונדאי על כך שבשנה הבאה הוא יהיה הנמכר ביותר בארץ, בזכות שילוב של מידות משפחתיות, אבזור נדיב במגוון רמות גימור ויחידות הנעה מגוונות – טורבו בנזין, היברידי או חשמלי בשתי רמות טווח.

פנאי בינוני (D-SUV)

חמשת הדגמים המובילים:

  1. צ'רי טיגו 8 פרו – 6,195
  2. טסלה מודל Y – 4,150
  3. סקודה קודיאק – 2,848
  4. יונדאי איוניק 5 – 2,397
  5. סקודה אניאק – 1,725 (מתוכם 293 מגרסת הקופה)

ראוי לציין: לראשונה מזה שנים, סקודה קודיאק אינו מוביל את הקטגוריה. ניתן לתלות זאת בגילו ובדור החדש שצפוי להגיע השנה, וגם במתחרה בתוך אולם התצוגה – אניאק החשמלי שגנב חלק מהלקוחות. בצ'רי מופתעים מההצלחה הרבה גם כשהמתחרים לא מתמודדים עם קשיי אספקה, וטסלה מודל Y נהנה מעליה במסירות בזכות גרסת בסיס עם תג מחיר נגיש יותר.

פנאי/שטח גדול (E-SUV)

חמשת הדגמים המובילים:

  1. טויוטה לנד קרוזר – 1,486
  2. שברולט טראוורס – 322
  3. BYD טאנג – 266
  4. פורד אקספלורר – 256
  5. סובארו אבולטיס וטויוטה היילנדר- 117 כל אחד

ראוי לציין: לאחר שבשנה שעברה הקטגוריה צמחה במכירות, השנה היא הצטמקה בחזרה באופן משמעותי. לנד קרוזר ממשיך להוביל בפער עצום (פי 4.6 מהמקום השני) למרות ירידה של 34% במסירות שנובעת גם מהצגת הדור החדש שיגיע לארץ במחצית השניה של 2024.

מיניוואנים

ארבעת הדגמים שנותרו:

  1. קיה קרניבל – 623
  2. דאצ'יה ג'וגר – 172
  3. מקסוס אי-יוניק 5 – 62
  4. מרצדס B קלאס – 31

ראוי לציין: גם השנה קטגוריה זו מראה סימני גסיסה, עם ירידה של כמעט 70% ביחס לשנה שעברה. הדגמים שנותרו לא רבים, וסיטרואן C4 ספייס-טורר שהוביל בשנה שעברה עם 1,947 יחידות מסר השנה אחת אחרונה. עם זאת, בתקופה האחרונה נחשפים בעולם דגמים כאלו, בעיקר עם הנעה חשמלית ובעיקר של מותגי יוקרה, ויתכן כי בשנים הקרובות נראה קאמבק מפתיע.

מסחריות קטנות

חמשת הדגמים המובילים:

  1. סיטרואן ברלינגו – 3,782
  2. טויוטה פרואייס סיטי – 829
  3. אופל קומבו – 688
  4. פולקסווגן קאדי – 398
  5. פיאט דובלו – 275

ראוי לציין: כרגיל, את הקטגוריה מוביל בביטחון רב סיטרואן ברלינגו. למעשה, כל שאר הדגמים למעט פולקסווגן קאדי הם אותו הרכב בדיוק – למעט סמלי היצרן, כך שהפער בפועל עצום עוד יותר.

מסחריות בינוניות

חמשת הדגמים המובילים:

  1. פולקסווגן טרנספורטר – 625
  2. יונדאי סטאריה – 522
  3. רנו טראפיק – 422
  4. מרצדס ויטו – 303 (מתוכם 13 חשמליים)
  5. סיטרואן ג'מפי – 246 (מתוכם 25 חשמליים)

טנדרים

חמשת הדגמים המובילים:

  1. טויוטה היילקס – 2,257
  2. איסוזו די-מקס – 1,266
  3. מיצובישי טריטון – 150
  4. קיה K2500 – 122
  5. פולקסווגן אמארוק – 67

ראוי לציין: גם השנה היילקס מוביל את הקטגוריה בפער גדול, וגם בחודשים מאז שפרצה המלחמה לא חלו ירידות בביקושים – למרות המראות הכואבים של שימוש מחבלי חמאס בדגם וכתבות שפורסמו בנושא. במקום השלישי מיצובישי טריטון מסר יחידות אחרונות של הדור היוצא, אך מחליפו לא צפוי לקבל תקינה אירופאית ולא יגיע אלינו.

שוק היוקרה

בשנת 2023 מותגי היוקרה מסרו 19,419 רכבים, ששווים לנתח שוק של 7.1%. ביחס לשנה שעברה, שבה נמסרו 23,336 רכבי יוקרה (נתח שוק של 8.7%), מדובר בירידה חדה של 16.8%. לדברי גורמים בענף, לקוחות היוקרה נוהגים לעתים קרובות לרכוש רכב במסלולי מימון – ועליית הריבית בתחילת השנה גרמה לירידה קלה בפלח זה, אך לירידה המשמעותית אחראית המלחמה בחודשים האחרונים שמשפיעה על צריכת מותרות יותר מעל מוצרי צריכה רגילים.

גם השנה כרטיס הכניסה למותגי היוקרה הוא בקטגוריה C, כמשפחתיות או רכבי פנאי קומפקטיים, אך נראה כי בשנה הבאה יצטרפו רכבי הפנאי הקטנים עם וולוו EX30, לקסוס LBX ודגמים נוספים שהושקו לאחרונה ויתווספו לרשימה המצומצמת של אאודי Q2 ו-DS 3.

לקסוס LBX. סנונית ראשונה של קטגוריה חדשה?

משפחתיות (קטגוריה C)

חמשת הדגמים המובילים:

  1. אאודי A3 – 510 (מתוכם 36 RS)
  2. מרצדס CLA – 428 (מתוכם 147 פלאג-אין ו-24 AMG)
  3. קופרה לאון – 329 (מתוכם 62 VZ)
  4. מרצדס A קלאס – 79 (מתוכם 53 פלאג-אין ו-10 AMG)
  5. ב.מ.וו סדרה 1 – 69

ראוי לציין: הדגמים ברשימה לא השתנו אך החליפו מקומות, וכולם מציגים ירידה במכירות.

משפחתיות גדולות (קטגוריה D)

חמשת הדגמים המובילים:

  1. מרצדס C קלאס – 500 (מתוכם 47 פלאג-אין ו-12 AMG)
  2. ב.מ.וו סדרה 3 – 327 (מתוכם 204 פלאג-אין ו-3 M3)
  3. פולסטאר 2 – 251
  4. אאודי A4 – 228
  5. אלפא רומיאו ג'וליה – 95 (מתוכם 7 תלתן ירוק)

סלון (קטגוריה E)

חמשת הדגמים המובילים:

  1. מרצדס E קלאס – 234 (מתוכם 73 פלאג-אין ו-3 AMG)
  2. ב.מ.וו סדרה 5 – 201 (כולם פלאג-אין)
  3. מרצדס EQE – 165
  4. לקסוס ES – 153
  5. BYD האן – 118

ראוי לציין: באופן מעט מפתיע, שני הדגמים המובילים ותיקים ובעולם כבר הוצגו להם דורות חדשים. במקום החמישי דגם של מותג שאינו יוקרתי, והוא סנונית ראשונה לקטגוריה שמתחילה לפרוח בחסות המעבר לחשמל. אם לא נכניס אותו לרשימה, את מקומו ממלא ג'נסיס G80 עם 115 יחידות שמתוכן 70 חשמליות.

פאר (קטגוריה F)

חמשת הדגמים המובילים:

  1. מרצדס S קלאס – 88 (מתוכם 39 פלאג-אין)
  2. מרצדס EQS – 51
  3. ב.מ.וו סדרה 7 – 25 (כולם פלאג-אין)
  4. אאודי A8 – 23 (מתוכם 8 פלאג-אין)
  5. ב.מ.וו i7 – 15

ראוי לציין: השנה החשמלית של מרצדס עקפה את ב.מ.וו, ואם נאחד את מספרי i7 החשמלית המיקומים לא ישתנו אך למקום החמישי תיכנס פורשה פנמארה שמסרה 10 יחידות ובשנה הקרובה תגיע בדור חדש.

פנאי קומפקטי (C-SUV)

חמשת הדגמים המובילים:

  1. קופרה פורמנטור – 1,404 (מתוכם 60 פלאג-אין ו-225 VZ ספורטיביים)
  2. וולוו XC40 – 907 (מתוכם 282 פלאג-אין ו-213 חשמליים)
  3. אאודי Q3 – 672 (מתוכם 23 מגרסת RS)
  4. מרצדס EQA – 451
  5. ג'נסיס GV60 – 389

ראוי לציין: שלושת הדגמים הראשונים נותרו ללא שינוי. מקומות 4-5 מהשנה שעברה (לקסוס UX ומרצדס GLA) פינו את מקומם לצמד דגמים חשמליים, ויחד עם הצמיחה במכירות הגרסה החשמלית של וולוו XC40 (הן באופן מוחלט והן בנפח מתוך כלל המסירות) המסר ברור: גם כאן המעבר לחשמל בלתי נמנע.

פנאי בינוני (D-SUV)

חמשת הדגמים המובילים:

  1. לקסוס NX – 646 (מתוכם 262 פלאג-אין)
  2. וולוו XC60 – 485 (מתוכם 177 פלאג-אין)
  3. WEY קופי 01 – 400
  4. מרצדס GLC – 265 (מתוכם 90 פלאג-אין)
  5. אאודי Q5 – 261 (מתוכם 40 פלאג-אין)

ראוי לציין: ביחס לשנה שעברה, וולוו ומרצדס החליפו ביניהם מקומות, ואאודי ירד במקום אחד. את המקום השלישי תופס הנציג הסיני שהגיע ממש בסוף 2022 וסייע לו תג המחיר הנמוך ביחס למתחרים, ובגללו ב.מ.וו X4 יצא מהרשימה.

פנאי גדול (E-SUV)

חמשת הדגמים המובילים:

  1. מרצדס GLE – 595 (מתוכם 88 פלאג-אין ו-46 AMG)
  2. ג'יפ רנגלר – 536
  3. לקסוס RX – 331 (מתוכם 158 פלאג-אין)
  4. ג'יפ גרנד צ'ירוקי – 327
  5. ב.מ.וו X5 – 263 (מתוכם 180 פלאג-אין)

ראוי לציין: הדגמים המובילים את הקטגוריה ללא שינוי, אך מרצדס היחיד שעלה במסירות ביחס לשנה שעברה – ואלו הקנו לו את המקום הראשון. מהצד השני, גרנד צ'ירוקי שהוביל במשך מספר שנים נמכר השנה בדור חדש ויקר משמעותית (שהגיע לארץ בסוף 2022) ולכן מציג ירידה חדה.

פנאי ענק (F-SUV)

חמשת הדגמים המובילים:

  1. קאדילק אסקלייד – 92
  2. הונגצ'י E-HS9 – 84
  3. מרצדס GLS – 64 (מתוכם AMG אחד)
  4. מרצדס EQS SUV – 20
  5. ריינג' רובר – 19

ראוי לציין: השנה קאדילק אסקלייד תופס את המקום הראשון, והנציג החשמלי של מרצדס נכנס לרשימה במקום ב.מ.וו X7 – שנמצא במקום השביעי עם 14 מסירות. במקום 6 לקסוס LX שמסר 16 יחידות, ובכך מסתכמת הרשימה הקצרה.

רכבים חשמליים

בשנה החולפת 48,219 מתוך כלל הרכבים שעלו לכביש היו חשמליים לחלוטין. מדובר בזינוק חד של 74.2% ביחס לשנה שעברה שבה נמסרו 27,671, ובהתאם נתח השוק עלה מ-10 ל-17.9 אחוזים.

אך מה יהיה בהמשך? השנה חלה עליה במס על רכבים חשמליים, ולמרות שבימים הספורים מתחילת השנה עד לכתיבת שורות אלו רוב היבואנים לא הודיעו על עליות מחירים (וחלקם אף הורידו), סביר שבעוד מספר חודשים עם הגעת מלאי חדש כן נראה מחירונים חדשים במגמת עלייה. במקביל, בעולם ישנה מגמה של האטה במעבר לחשמל למרות הירידה בעלויות הייצור, וחוקרים בתחום הסוציולוגיה מסבירים זאת בשלב המעבר בין "מאמצים מוקדמים" לחלקו המרכזי של השוק. השורה התחתונה? ידוע למי ניתנה הנבואה, והדברים תלויים גם לאן תתפתח המלחמה במישורים הבטחוניים והכלכליים, אך לדעתנו בשנה הקרובה הרכבים החשמליים יעלו מעט לנתח שוק של כ-20%, ורק ב-2025 יחזרו לעליה החדה בביקושים.

עשרת הדגמים החשמליים המובילים:

  1. BYD אטו3 – 14,244
  2. ג'ילי גיאומטרי C – 7,129
  3. טסלה מודל Y – 4,150
  4. יונדאי איוניק 5 – 2,397
  5. טסלה מודל 3 – 2,391
  6. סקודה אניאק – 1,725
  7. MG 4 – 1,632
  8. יונדאי קונה (דור קודם) – 1,325
  9. טויוטה BZ4X – 965
  10. אורה פאנקי קאט – 932

ראוי לציין: כל הדגמים הציגו צמיחה במסירות, למעט מודל 3 – בעיקר בעקבות השקת גרסה מוזלת למודל Y. במקביל ניתן לראות כי המותגים המוכרים ממשיכים בהצגת דגמים חשמליים, ומהצד השני הלקוחות בוחרים בהם ופחות במותגים עלומי שם; את אייווייז, סקייוול וסרס שהיו ברשימה בשנה שעברה החליפו השנה טויוטה, MG ואורה.

רכבי על

כאן נמצאים הרכבים מהקצה העליון של השוק, ועבור רובנו מדובר בחלום רחוק, אך ללא ספק כולנו שמחים לפגוש אותם בפקקים. אלו הרכבים היוקרתיים והמפנקים ביותר, או הספורטיביים והמהנים ביותר, שעלו לכבישים השנה:

אסטון מרטין הבריטית מציינת השנה ירידה חדה עם 5 מסירות בלבד (12 בשנה שעברה), מתוכם ונטאג' אחת ו-4 DBX'ים. בנטלי השכנה רשמה דווקא עליה עם 5 בנטאייגה, שתי ספינות פאר פליינג ספור ולא פחות מ-11 יחידות של מכונית הקופה קונטיננטל GT – מתוכם 4 מגרסת GTC הפתוחה. פרארי שברה שיא מקומי עם 20 מכוניות בשנה, בחלוקה הבאה: 7 יחידות של 296 (מתוכם אחת פתוחה), 6 עותקים של F8 – כולם מגרסת ספיידר, שלושה פורטופינו, שני רומא ויחידה אחת מ-812 ו-SF90.

מזראטי מסרה 44 יחידות של גרקאלה, 9 עותקים מלבנטה וגם קוואטרופורטה אחת. פורשה מסרה 52 יחידות של 718, עוד 46 יחידות של 911 הבכירה, 29 טייקאן חשמליות (מתוכן 1 קרוס-טוריזמו סטיישנית), 10 פנמארות ו-108 רכבי פנאי בחלוקה של 45 מקאן ו-63 קאיין.

אצל המותגים האקזוטיים פחות, אאודי מסרה 37 מכוניות מדגם TT לצד 66 עותקים של גרסאות RS, אבארט מסרה 79 יחידות, אלפא רומיאו העלתה 7 יחידות של ג'וליה תלתן ירוק, אלפין עם שתי יחידות של A110 ו-ב.מ.וו מסרה Z4 ל-12 לקוחות לצד 57 יחידות של גרסאות M השונות. בלקסוס מסרו 3 יחידות של הקופה LC ובמרצדס סיפקו ל-21 לקוחות AMG GT 4, לעוד 17 את מכונית הספורט SL, ו-115 רכשו את גרסאות AMG של שלל הדגמים.

הונדה מסרה 18 יחידות של סיוויק טייפ-R, ביונדאי מכרו 25 i20N ו-8 i30N, מאזדה MX-5 נמכרה ל-16 לקוחות והמתחרה הישירה סובארו BRZ מסרה 125 יחידות. סקודה מסרה 415 אוקטביה RS, פולקסווגן האם הסתפקה ב-105 דגמי GTI עם חלוקה של 63 גולף ו-42 פולו, אך זה עדיין יותר מרנו מגאן RS עם 23 מסירות בלבד. לסיום, אצל אותו יבואן (UMI) קאדילק CT5-V בלאקווינג מכרה 7 מכוניות, ושברולט קורבט מעט יותר: 9.

סטטיסטיקות

הקטגוריות המבוקשות ביותר:

  1. פנאי קומפקטי – 101,523 (37.5% מהשוק)
  2. פנאי קטן – 36,766 (13.6%)
  3. משפחתיות – 31,508 (11.6%)
  4. פנאי בינוני – 28,185 (10.4%)
  5. סופר מיני – 24,286 (8.9%)

סוגי ההנעה הפופולאריים:

  1. בנזין – 138,849 (51.4%)
  2. חשמל – 48,219 (17.8%)
  3. היברידי – 45,972 (17%)
  4. דיזל – 21,836 (8%)
  5. היברידי פלאג אין – 15,155 (5.6%)

ארצות ייצור:

דרום קוריאה עדיין בראש הרשימה, עם 53,150 מכוניות ונתח שוק של 19.6%, אך מדובר בירידה של 12.7% ביחס לשנה שעברה. במקום השני סין עם 47,154 מכוניות ונתח שוק של 17.4%, ומדובר בזינוק עצום של 86.8% ביחס לשנה שעברה. במקום השלישי יפן (35,242 ו-13%) שירדה ב-8.7%, ברביעי טורקיה (23,615 ו-8.7%) עם ירידה קלילה של 1.3%, ואת החמישיה סוגרת צ'כיה עם 23,303 מכוניות, נתח שוק של 8.6% וירידה של 4.6% ביחס לשנה שעברה.

יבואנים:

רשימת היבואנים המובילים נותרה ללא שינוי מהשנה שעברה, עם כלמוביל (יונדאי, מיצובישי, אורה, מרצדס וסמארט) בראש לאחר שמסרה 57,867 רכבים ונתח השוק שלה 21.4%. במקום השני יוניון מוטורס (טויוטה, לקסוס, ג'ילי ובקרוב גם זיקר) עם 40,633 מסירות ו-15% מהשוק, ובמקום השלישי טלקאר (קיה, סאנגיונג וסרס) שמסרה 34,172 מכוניות ונתח השוק שלה 12.7%.

התכניות של כלמוביל ל-2024

בהודעה שפרסמה כלמוביל לסיכום השנה היא מציינת כי ברבעון השלישי יגיע הדור החדש של סנטה פה, ובמקביל נבחן השיווק של קספר – קרוסאובר עירוני שמתחרה בסוזוקי איגניס וטויוטה אייגו X, משווק בקוריאה הדרומית עם מנוע בנזין אך אלינו יגיע (אם וכאשר) בגרסה חשמלית. במותג היוקרה של יונדאי, ג'נסיס, ישיקו לקראת סוף השנה את מתיחת הפנים ל-G80 ו-GV80, אך עוד מוקדם יותר את ספינת הדגל G90 – מכונית פאר שמתחרה במרצדס S קלאס ותגיע ברבעון הראשון.

בתחום הסיני-חשמלי, אורה תשיק כבר ברבעון הראשון את 07, מכונית סדאן בעיצוב רטרו שקטנה במעט מטסלה מודל 3 או יונדאי איוניק 6.

ג'נסיס G90 שתעלה לארץ בקרוב

המידע היה מועיל?

שתפו את הפוסט ברשתות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך?..

ג'יפ קומפאס החדש נחשף – וברוח התקופה גם בגרסה חשמלית

הדור השלישי של ג'יפ קומפאס גדול משמעותית מקודמו, מציע טכנולוגיה מתקדמת יותר, אבזור עשיר ומגוון גרסאות הנעה: מיקרו היברידי, פלאג-אין וחשמל

MG HS החדש בישראל – עם שלושה סוגי הנעה

רכב הפנאי הקומפקטי של MG מגיע לארץ בדור חדש, עם מידות גדולות יותר ושלוש גרסאות הנעה: בנזין לצד היברידי רגיל או נטען | החל מ-172,888₪

חדשות

12/05/2025

אין תגובות

אפריל 2025: האטה בקצב העליה במסירות, החשמל לסוגיו מתחזק

בחודש החולף נמסרו 18,749 מכוניות, ומתחילת השנה 116,658 - עליה של 9.2% | נתח השוק של רכבי פלאג-אין וחשמל עולה באיטיות אך בעקביות

חדשות

11/05/2025

אין תגובות

אאודי A6 אי-טרון בישראל – עם טווח של עד 727 ק"מ

מכונית הסלון החשמלית של אאודי מגיעה לארץ עם מגוון גרסאות הנעה, אבזור עשיר ואפילו גרסת סטיישן | המחיר מתחיל ב-524,600₪

חדשות

11/05/2025

אין תגובות

חיפוש

פוסטים אחרונים:

ג'יפ קומפאס החדש נחשף – וברוח התקופה גם בגרסה חשמלית

הדור השלישי של ג'יפ קומפאס גדול משמעותית מקודמו, מציע טכנולוגיה מתקדמת יותר, אבזור עשיר ומגוון גרסאות הנעה: מיקרו היברידי, פלאג-אין וחשמל

חדשות

12/05/2025

אין תגובות

MG HS החדש בישראל – עם שלושה סוגי הנעה

רכב הפנאי הקומפקטי של MG מגיע לארץ בדור חדש, עם מידות גדולות יותר ושלוש גרסאות הנעה: בנזין לצד היברידי רגיל או נטען | החל מ-172,888₪

חדשות

12/05/2025

אין תגובות

אפריל 2025: האטה בקצב העליה במסירות, החשמל לסוגיו מתחזק

בחודש החולף נמסרו 18,749 מכוניות, ומתחילת השנה 116,658 - עליה של 9.2% | נתח השוק של רכבי פלאג-אין וחשמל עולה באיטיות אך בעקביות

חדשות

11/05/2025

אין תגובות

אאודי A6 אי-טרון בישראל – עם טווח של עד 727 ק"מ

מכונית הסלון החשמלית של אאודי מגיעה לארץ עם מגוון גרסאות הנעה, אבזור עשיר ואפילו גרסת סטיישן | המחיר מתחיל ב-524,600₪

חדשות

11/05/2025

אין תגובות

רנו חושפת פרטים טכניים על שלישיית המסחריות החשמליות

כשלושה חודשים אחרי שנחשפו לראשונה, רנו מפרסמת מידע טכני על שלישיית הדגמים המסחריים החשמליים - טראפיק, גואלט ואסטפט

חדשות

11/05/2025

אין תגובות

מאי 2025: ריכוז המבצעים בשוק הרכב

יבואני הרכב השונים יוצאים בימי מכירות, לבדם או בשיתוף עם מועדוני צרכנות שונים | ריכזנו עבורכם את כל המידע על BYD, אקספנג, יונדאי, מאזדה וסקייוול

מבצעים

09/05/2025

אין תגובות

ליפ-מוטור משדרגת את רכב הפנאי החשמלי C10

רכב הפנאי הסיני-חשמלי מקבל מנוע חזק יותר, וסוללה חדשה עם טווח מוגדל וגם טעינה מהירה יותר | עדיין לא ידוע מתי בישראל

חדשות

08/05/2025

אין תגובות

אסטון מרטין מציגה גרסה ספורטיבית עוד יותר ל-DBX

רכב הפנאי הספורטיבי של אסטון מרטין מקבל גרסה עם כיול ייחודי, אופציה להפחתת משקל, ומעל הכל - את התואר "החזק ביותר בעולם"

חדשות

07/05/2025

אין תגובות

פרארי מציגה גרסת קצה ל-296

המותג הנחשק מציג גרסה קיצונית למכונית הספורט-פלאג-אין | בין היתר: תוספת כוח, הפחתת משקל ומכלולים ייחודיים המשפרים את הביצועים והחוויה

חדשות

07/05/2025

אין תגובות

איסוזו מציגה גרסה חשמלית לטנדר הפופולרי די-מקס

הטנדר הפופולרי איסוזו די-מקס מקבל גרסה חשמלית | יכולות השטח וההעמסה כמעט זהות לגרסת הדיזל, אך טווח הנסיעה קצר

חדשות

07/05/2025

אין תגובות