אאודי מציגה את מכונית הסלון A6 – המתחרה במרצדס E קלאס וב.מ.וו סדרה 5 – בגרסת סדאן. המרכב החדש מגיע כחודש בלבד אחרי הסטיישן, וכשמונה חודשים אחרי הדגם החשמלי המקביל. ה-A6 החדשה צפויה להגיע לארץ במחצית השניה של השנה, ורק בגרסת הסדאן שנחשפה כעת.
מפרט טכני
למעשה, מעבר למבנה החלק האחורי כמעט ולא נעשו שינויים. ה-A6 מתבססת כזכור על הפלטפורמה החדשה PPC, אותה היא חולקת עם A5 הקטנה יותר ורכב הפנאי Q5. נתוני המידות לא שונים מגרסת הסטיישן, עם אורך של 499 ס"מ, רוחב שעומד על 188 ס"מ, בסיס גלגלים שמשתרע על 292.7 ס"מ ונפח תא המטען 492 ליטרים. בגרסת הסטיישן נתון זה עדיין לא פורסם, אך הוא קרוב לוודאי גדול יותר.
גם יחידות ההנעה זהות, ובבסיס יש שתי הצעות בנפח 2 ליטר ועם 204 כ"ס. גרסת הבנזין מפיקה 34.6 קג"מ וזמינה עם הנעה קדמית בלבד, ובדיזל יש 40.8 קג"מ וכאופציה גם הנעה כפולה. הבנזין הבכירה מציעה מנוע V6 בנפח 3 ליטרים, עם 367 כ"ס, 56.1 קג"מ והנעה כפולה כסטנדרט. בהמשך צפויות להצטרף גרסאות פלאג-אין, לצד גרסאות ספורטיביות וחזקות יותר.
עיצוב ואבזור
העיצוב תואם את הקו המוכר של אאודי, ומשלב בין פריטים המוכרים מהאחות הקטנה A5 לבין כאלו שנלקחו מ-A6 אי-טרון החשמלית. סביבת הנהג כבר זהה לדגמים העדכניים של המותג, עם מסגרת אחת ללוח המחוונים ומסך המולטימדיה הקמור, וסביבה קווים ישרים.
רשימת האבזור נדיבה כנדרש בקטגוריה היוקרתית, וכוללת בין היתר לוח מחוונים בגודל 11.9", מערכת מולטימדיה עם מסך 14.5", בקרת אקלים מפוצלת ל-3, סגירה רכה לדלתות, גג פנורמי עם הכהייה אלקטרוכרומטית, תצוגה עילית עם מציאות רבודה, קישוריות מלאה ועוד ועוד, לצד כל מערכות הבטיחות המקובלות – ומעבר. ממש לאחרונה זכתה ה-A6 אוונט בציון של חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי, וסביר להניח כי הוא רלוונטי גם לגרסת הסדאן החדשה.
בהתאם לרמת הגימור וחבילות האבזור, הלקוחות יוכלו להוסיף מסך 10.9" מול הנוסע הקדמי, תפעול ללא מגע לדלת תא המטען החשמלית, בקרת אקלים מפוצלת ל-4, מערכת שמע מבית B&O עם 16 או 20 רמקולים, ובגרסת ההנעה הכפולה גם היגוי אחורי עם זווית הפניה של עד 5 מעלות. לסיום, למערך המתלים שלוש אפשרויות: רגילים עם הבטחה לנוחות משופרת ביחס לדור היוצא, ספורטיביים עם הנמכת מרכב של 2 ס"מ וכיול נוקשה יותר, ובגרסאות הבכירות מתלי אוויר אדפטיביים עם שינוי הקשיחות וגובה המרכב בהתאם לתנאי הדרך.