במסגרת אירוע "יום החשמל של קיה", הציגה היצרנית הקוריאנית שלושה דגמים חשמליים חדשים. המכונית החשובה ביותר היא המשפחתית EV4, שתמונות שלה פורסמו לראשונה לפני כשבועיים. לצידה הוצגו גם גרסת הייצור של הדגם המסחרי-חשמלי PV5, ורמז ראשון לקרוסאובר קטן שיגיע לייצור בשנה הבאה.
EV4
כזכור, הדגם מתבסס על פלטפורמת E-GMP הייעודית להנעה חשמלית, ומציע מרכב בתצורת סדאן או האצ'בק. כעת מתברר כי ה-EV4 דומה במידותיה למשפחתיות גדולות כדוגמת טסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 6, אך כדי לשמור על תג מחיר נמוך שמקביל יותר למשפחתיות רגילות היא תעשה שימוש בהנעה קדמית וסוללות הפועלות במתח שגרתי של 400V – כמו הקרוסאובר EV3.
מידות ה-EV4 עומדות על 186 ס"מ לרוחב, 148 ס"מ לגובה ו-282 ס"מ לבסיס הגלגלים. לגרסת ההאצ'בק אורך כללי של 443 ס"מ ותא מטען בנפח של 435 ליטר, בזמן שגרסת הסדאן מציעה אורך של 473 ס"מ, נפח תא המטען שלה עומד על 490 ליטר ונתון מקדם הגרר של 0.23.
למנוע החשמלי יש 204 כ"ס ו-28.8 קג"מ, שמספקים תאוצה של 7.4 או 7.7 שניות בהתאם לגודל הסוללה (ותוספת המשקל שלה) לצד מהירות מרבית של 170 קמ"ש. הרוכשים יוכלו לבחור בין סוללת 58.3 או 81.4 קוט"ש, וטווח הנסיעה עומד על 410-590 ק"מ בגרסת ההאצ'בק, או 430-630 ק"מ בגרסת הסדאן – בהתאם לגודל הסוללה. שתי הסוללות תומכות בטעינת AC ההספק סטנדרטי של 11 קו"ט, טעינת DC מהירה בקצב של 135 קו"ט, V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים וגם V2G להחזרת חשמל לרשת הביתית (במקרים של הפסקת חשמל למשל).
בניגוד לעיצוב החיצוני הרדיקלי, תא הנוסעים מציע קווים נקיים, וקיה מציינת כי בחירה בגוונים בהירים יוצרת תחושה מרווחת ואוורירית. רשימת האבזור מציעה, בהתאם לרמת הגימור, שני מסכים בגודל 12.3" ללוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, מסך 5.3" לשליטה על בקרת האקלים, קישוריות מלאה הכוללת אפליקציה לשליטה מרחוק עם מפתח דיגיטלי, עדכוני OTA ושירותי הזרמת מדיה, מערכת שמע של הרמן קרדון, מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, חימום, אוורור ומצב "נוחות", שלל מערכות בטיחות ועוד.
בקיה מציינים כי החיבור בין מערכת המתלים לשלדה כולל גם תותבים נוזליים, והמתלים עצמם בנויים בטכנולוגיית FSD המגיבה ברכות לכיווץ מהיר (כמו במעבר על בורות ושברים) ובנוקשות להעברת משקל הדרגתית – לטובת איזון מוצלח בין נוחות גבוהה בעיר ליכולת דינמית בכביש הררי.
ה-EV4 תגיע לפס הייצור בעוד כחודש, ותחילה תשווק בקוריאה הדרומית בלבד. השיווק באירופה (וככל הנראה גם אצלנו) צפוי בהמשך השנה, אולי לקראת סופה.
EV2 קונספט
הדגם השני שנוגע ללקוחות פרטיים מוצג כעת כקונספט, וגרסת הייצור שלו תיחשף בסוף השנה הזאת או בתחילת השנה הבאה. מדובר ב-EV2, רכב פנאי קטן שיתחרה באופל פרונטרה, סיטרואן C3 איירקרוס ורנו 4, ותג המחיר המובטח "נמוך מ-30,000 יורו".
קווי המרכב הנקיים תואמים את כותרת ה"קונספט", וחתימת התאורה משלבת בין שפת העיצוב המוכרת של קיה למראה ייחודי.
כמקובל בדגמי תצוגה, עיצוב הדשבורד מינימלי באופן מוגזם, וכך גם אלמנטים עיצוביים שונים – שלא יגיעו לגרסת הייצור. למשל "דלתות ההתאבדות" הנפתחות לכיוון ההפוך או המושב האחורי שמתקפל לטובת שיפור המרווח ליושבים מלפנים. פרטים טכניים אין, למעט העובדה כי הרכב יתמוך ב-V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים.
PV5
הדגם האחרון שהוצג באירוע רלוונטי לשוק העסקי, ומהווה את הצעד הראשון של קיה בתכנית שפרסמה לפני שנה. ה-PV5 הוא ואן בגודל דומה ליונדאי סטאריה או פולקסווגן ID.BUZZ, שיוצע בגרסאות שלדה פתוחה, מטען סגורה או נוסעים מהודרת.
בשלב זה קיה מציגה את הדגם בגרסה הקטנה ביותר, אך בהמשך יצטרפו גרסאות ארוכות ו/או גבוהות יותר. כל גרסאות המרכב מציעות מנוע בהספק של 160 כ"ס ו-25.5 קג"מ, וסוללות NCM עם קיבולת של 51.5 או 71.2 קוט"ש. גרסת המטען תהיה זמינה גם עם סוללת LFP בגודל 43.3 קוט"ש.
בהודעה לעיתונות קיה מדגישה את המודולריות המרשימה של הרכב. גרסת הנוסעים זמינה עם שתיים או שלוש שורות מושבים, ואפשרות לשתי שורות כאשר האחורית ממוקמת היכן שאמורה להיות השורה השלישית על מנת להותיר במרכז הרכב מקום לעגלת ילדים או כסאות נכים.
כהמשך לכך, הגרסה המסחרית תציע כסטנדרט שני מושבים, אך ניתן יהיה להוסיף מושב שלישי. בגרסאות הגבוהות ניתן לעמוד בנוחות באזור המטען, שיכול להכיל 5.1 קוב או שני משטחים תקניים.
סביבת הנהג מציעה פתרונות אחסון רבים, רצפה שטוחה המאפשרת לנהג לצאת מהרכב גם מצד הנוסע, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 5" ומערכת מולטימדיה עם מסך 12.9". זו האחרונה מתבססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד אוטומוטיב, וכוללת עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק עם מפתח דיגיטלי הניתן לשיתוף של עד 15 נהגים, ומגוון אפליקציות לסיוע בניהול צי רכב עסקי.