קיה מסתערת על התחום החשמלי עם שלושה דגמים חדשים

במסגרת אירוע "יום החשמל של קיה" נחשפו הפרטים המלאים על המשפחתית EV4 | לצידה הוצגו גם דגם מסחרי וקונספט לרכב פנאי קטן וזול

במסגרת אירוע "יום החשמל של קיה", הציגה היצרנית הקוריאנית שלושה דגמים חשמליים חדשים. המכונית החשובה ביותר היא המשפחתית EV4, שתמונות שלה פורסמו לראשונה לפני כשבועיים. לצידה הוצגו גם גרסת הייצור של הדגם המסחרי-חשמלי PV5, ורמז ראשון לקרוסאובר קטן שיגיע לייצור בשנה הבאה.

EV4

כזכור, הדגם מתבסס על פלטפורמת E-GMP הייעודית להנעה חשמלית, ומציע מרכב בתצורת סדאן או האצ'בק. כעת מתברר כי ה-EV4 דומה במידותיה למשפחתיות גדולות כדוגמת טסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 6, אך כדי לשמור על תג מחיר נמוך שמקביל יותר למשפחתיות רגילות היא תעשה שימוש בהנעה קדמית וסוללות הפועלות במתח שגרתי של 400V – כמו הקרוסאובר EV3.

מידות ה-EV4 עומדות על 186 ס"מ לרוחב, 148 ס"מ לגובה ו-282 ס"מ לבסיס הגלגלים. לגרסת ההאצ'בק אורך כללי של 443 ס"מ ותא מטען בנפח של 435 ליטר, בזמן שגרסת הסדאן מציעה אורך של 473 ס"מ, נפח תא המטען שלה עומד על 490 ליטר ונתון מקדם הגרר של 0.23.

למנוע החשמלי יש 204 כ"ס ו-28.8 קג"מ, שמספקים תאוצה של 7.4 או 7.7 שניות בהתאם לגודל הסוללה (ותוספת המשקל שלה) לצד מהירות מרבית של 170 קמ"ש. הרוכשים יוכלו לבחור בין סוללת 58.3 או 81.4 קוט"ש, וטווח הנסיעה עומד על 410-590 ק"מ בגרסת ההאצ'בק, או 430-630 ק"מ בגרסת הסדאן – בהתאם לגודל הסוללה. שתי הסוללות תומכות בטעינת AC ההספק סטנדרטי של 11 קו"ט, טעינת DC מהירה בקצב של 135 קו"ט, V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים וגם V2G להחזרת חשמל לרשת הביתית (במקרים של הפסקת חשמל למשל).

בניגוד לעיצוב החיצוני הרדיקלי, תא הנוסעים מציע קווים נקיים, וקיה מציינת כי בחירה בגוונים בהירים יוצרת תחושה מרווחת ואוורירית. רשימת האבזור מציעה, בהתאם לרמת הגימור, שני מסכים בגודל 12.3" ללוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, מסך 5.3" לשליטה על בקרת האקלים, קישוריות מלאה הכוללת אפליקציה לשליטה מרחוק עם מפתח דיגיטלי, עדכוני OTA ושירותי הזרמת מדיה, מערכת שמע של הרמן קרדון, מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי, חימום, אוורור ומצב "נוחות", שלל מערכות בטיחות ועוד.

בקיה מציינים כי החיבור בין מערכת המתלים לשלדה כולל גם תותבים נוזליים, והמתלים עצמם בנויים בטכנולוגיית FSD המגיבה ברכות לכיווץ מהיר (כמו במעבר על בורות ושברים) ובנוקשות להעברת משקל הדרגתית – לטובת איזון מוצלח בין נוחות גבוהה בעיר ליכולת דינמית בכביש הררי.

ה-EV4 תגיע לפס הייצור בעוד כחודש, ותחילה תשווק בקוריאה הדרומית בלבד. השיווק באירופה (וככל הנראה גם אצלנו) צפוי בהמשך השנה, אולי לקראת סופה.

EV2 קונספט

הדגם השני שנוגע ללקוחות פרטיים מוצג כעת כקונספט, וגרסת הייצור שלו תיחשף בסוף השנה הזאת או בתחילת השנה הבאה. מדובר ב-EV2, רכב פנאי קטן שיתחרה באופל פרונטרה, סיטרואן C3 איירקרוס ורנו 4, ותג המחיר המובטח "נמוך מ-30,000 יורו".

קווי המרכב הנקיים תואמים את כותרת ה"קונספט", וחתימת התאורה משלבת בין שפת העיצוב המוכרת של קיה למראה ייחודי.

כמקובל בדגמי תצוגה, עיצוב הדשבורד מינימלי באופן מוגזם, וכך גם אלמנטים עיצוביים שונים – שלא יגיעו לגרסת הייצור. למשל "דלתות ההתאבדות" הנפתחות לכיוון ההפוך או המושב האחורי שמתקפל לטובת שיפור המרווח ליושבים מלפנים. פרטים טכניים אין, למעט העובדה כי הרכב יתמוך ב-V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים.

PV5

הדגם האחרון שהוצג באירוע רלוונטי לשוק העסקי, ומהווה את הצעד הראשון של קיה בתכנית שפרסמה לפני שנה. ה-PV5 הוא ואן בגודל דומה ליונדאי סטאריה או פולקסווגן ID.BUZZ, שיוצע בגרסאות שלדה פתוחה, מטען סגורה או נוסעים מהודרת.

בשלב זה קיה מציגה את הדגם בגרסה הקטנה ביותר, אך בהמשך יצטרפו גרסאות ארוכות ו/או גבוהות יותר. כל גרסאות המרכב מציעות מנוע בהספק של 160 כ"ס ו-25.5 קג"מ, וסוללות NCM עם קיבולת של 51.5 או 71.2 קוט"ש. גרסת המטען תהיה זמינה גם עם סוללת LFP בגודל 43.3 קוט"ש.

בהודעה לעיתונות קיה מדגישה את המודולריות המרשימה של הרכב. גרסת הנוסעים זמינה עם שתיים או שלוש שורות מושבים, ואפשרות לשתי שורות כאשר האחורית ממוקמת היכן שאמורה להיות השורה השלישית על מנת להותיר במרכז הרכב מקום לעגלת ילדים או כסאות נכים.

כהמשך לכך, הגרסה המסחרית תציע כסטנדרט שני מושבים, אך ניתן יהיה להוסיף מושב שלישי. בגרסאות הגבוהות ניתן לעמוד בנוחות באזור המטען, שיכול להכיל 5.1 קוב או שני משטחים תקניים.

סביבת הנהג מציעה פתרונות אחסון רבים, רצפה שטוחה המאפשרת לנהג לצאת מהרכב גם מצד הנוסע, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 5" ומערכת מולטימדיה עם מסך 12.9". זו האחרונה מתבססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד אוטומוטיב, וכוללת עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק עם מפתח דיגיטלי הניתן לשיתוף של עד 15 נהגים, ומגוון אפליקציות לסיוע בניהול צי רכב עסקי.

המידע היה מועיל?

שתפו את הפוסט ברשתות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך?..

BYD דולפין סרף בישראל – מכונית מיני חשמלית

המותג הסיני הפופולרי משיק דגם חדש וקטן עם אבזור נדיב מהמקובל בקטגוריה, שתי גרסאות הנעה וטווח של עד 322 ק"מ | החל מ-115 אלף ש''ח

קופרה טווסקאן במבחן – האם הוא באמת ספורטיבי?

מותג הספורט-יוקרה של קונצרן פולקסווגן נכנס באיחור לזירה החשמלית הלוהטת בישראל - אך הוא מביא רכב עם ייחוד ואיכות | האם הוא גם שווה את מחירו?

מבחנים

21/05/2025

אין תגובות

מאי-יוני 2025: מבצע ב"חבר" על מותגי KGM, סרס וקיה

מועדון הצרכנות חבר יוצא במבצע עם טלקאר על המותגים KGM, סרס וקיה | הנחות של עד 20,000₪ על רכב חדש, ועד 90,000₪ במסלול 0 ק"מ

מבצעים

20/05/2025

אין תגובות

יונדאי טוסון היברידי מגיע לישראל – עם מרכב מוארך

דגם הפנאי הפופולרי מגיע לארץ עם הנעה היברידית, ובאופן ייחודי עם מרכב ארוך יותר | מעבר לכך יש ארבע רמות גימור, ומחיר שמתחיל ב-200 אלף ש''ח

חדשות

20/05/2025

אין תגובות

חיפוש

פוסטים אחרונים:

BYD דולפין סרף בישראל – מכונית מיני חשמלית

המותג הסיני הפופולרי משיק דגם חדש וקטן עם אבזור נדיב מהמקובל בקטגוריה, שתי גרסאות הנעה וטווח של עד 322 ק"מ | החל מ-115 אלף ש''ח

חדשות

21/05/2025

אין תגובות

קופרה טווסקאן במבחן – האם הוא באמת ספורטיבי?

מותג הספורט-יוקרה של קונצרן פולקסווגן נכנס באיחור לזירה החשמלית הלוהטת בישראל - אך הוא מביא רכב עם ייחוד ואיכות | האם הוא גם שווה את מחירו?

מבחנים

21/05/2025

אין תגובות

מאי-יוני 2025: מבצע ב"חבר" על מותגי KGM, סרס וקיה

מועדון הצרכנות חבר יוצא במבצע עם טלקאר על המותגים KGM, סרס וקיה | הנחות של עד 20,000₪ על רכב חדש, ועד 90,000₪ במסלול 0 ק"מ

מבצעים

20/05/2025

אין תגובות

יונדאי טוסון היברידי מגיע לישראל – עם מרכב מוארך

דגם הפנאי הפופולרי מגיע לארץ עם הנעה היברידית, ובאופן ייחודי עם מרכב ארוך יותר | מעבר לכך יש ארבע רמות גימור, ומחיר שמתחיל ב-200 אלף ש''ח

חדשות

20/05/2025

אין תגובות

סקודה קארוק מגיע לארץ עם איפור ספורטיבי

יבואנית סקודה מוסיפה להיצע הגרסאות של רכב הפנאי קארוק רמת גימור חדשה עם עיצוב ספורטיבי יותר | המחיר עומד על 199,990 שקלים

חדשות

19/05/2025

אין תגובות

רנו מציגה גרסת שטח לקרוסאובר החשמלי 4

רכב הפנאי הקטן והחשמלי של רנו מקבל גרסה עם הגבהת מרכב ועיצוב קשוח | בשלב זה מדובר בדגם קונספט, אך הוא קרוב לפס הייצור

חדשות

19/05/2025

אין תגובות

ג'ילי EX5 מגיע לארץ עם מחיר תחרותי

הדגם החדש של ג'ילי מתחרה ישירות באטו3 וסקודה אלרוק, ומציע אבזור נדיב וטווח של 430 ק"מ | החל מ-162 אלף ש''ח

חדשות

19/05/2025

1 תגובות

טויוטה מציגה גרסה מוארכת ל-BZ4X החשמלי

טויוטה מציגה גרסה מוארכת ושימושית יותר לקרוסאובר החשמלי, שמציעה גם יכולת שטח קלה | לישראל היא לא צפויה להגיע

חדשות

19/05/2025

אין תגובות

דגם הכניסה של DS מקבל שם חדש וגרסה חשמלית

ההאצ'בק היוקרתית עוברת מתיחת פנים, ולצד השינויים המקובלים יש גם כינוי חדש וגרסה חשמלית עם 450 ק"מ | בישראל עוד השנה

חדשות

19/05/2025

אין תגובות

איכותית אך מעט אפורה – סקודה אוקטביה המחודשת במבחן

סקודה אוקטביה היא אולי לא המכונית הכי מלהיבה ומושכת שיש, אך את מה שהיא צריכה לעשות היא עושה בצורה מרשימה במיוחד | לקחנו אותה לנסיעת מבחן

מבחנים

14/05/2025

אין תגובות